سی دزفیل

دغدغه هایم برای شهر دزفول

سی دزفیل

دغدغه هایم برای شهر دزفول

  • ۰
  • ۰
تخریب چهره روحانیت دزفول به نفع چه کسانی است؟
عده ای طبق معمول آماده اند تا به هر قیمتی از آب گل آلود ماهی بگیرند. آبی که این بار به بهانه کنسرت رضا صادقی گل آلوده شده است. جالب این جاست که به حول قوه اللهی و به برکت رود دز، از آب گل آلود ماهی بگیر!!! در دزفول فراوان یافت می شود و هرکس به خود اجازه می دهد در مسائل دینی و فرهنگی نظر کارشناسی بدهد. نظر کارشناسی دادن در مورد فرهنگ و یا به عبارت بهتر مسائل فرهنگی کار هر کسی نیست و آدم خود را می طلبد.
جالب آن است که برخی روحانیت را به دلیل دخالت در چنین مواردی متهم می کنند. اما خود به سادگی نظر کارشناسی می دهند. شایسته ان است هر کس در زمینه ای که لااقل حداقلی از تخصص و مطالعه را دارد ابراز نظر کارشناسی نماید.
اما بعد خطاب به کسانی که به دنبال حق و حقیقت هستند:
همه می دانند که کنسرت مذکور مجوز قانونی را گرفته است و مخالفت با قانون چنین و چنان است. اما چند نکته که به نظر میرسد باید مورد توجه قرار گیرد:
خطاب به رسانه های دزفول:
1-    تمام کسانی که در فضای رسانه ای دزفول دستی برآتش دارند بدانند هر جمله خلاف واقع و یا انتخاب هر تیتر تشنج زا که باعث برداشت اشتباه مردم از موضوع و یا مطلب خاصی شود تبعات سنگین و صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت. انتخاب بخشی از سخنان علما و روحانیون که طبعا تنش زاست و بولد کردن آن ها باعث ایجاد فضای بداخلاقی رسانه ای خواهد شد و به شدت باید در این رابطه دقت کرد.
2-    یک طرفه به قاضی رفتن و اینکه با قیافه روشنفکر مابانه بدون شنیدن مستقیم سخنان حاج آقای سبط شیخ انصاری وهجوم سیل توهین ها و بداخلاقی ها به سمت ایشان مصداق بارز یک بداخلاقی رسانه ای است. ما برای پی بردن به دغدغه های این عالم و یا دیگر علمای شهرمان چاره ای جز صحبت رو در رو با ایشان نداریم. لذا از تمامی رسانه های دزفول می خواهیم در این آتش و کوره خود سوزی و خودزنی ندمند و آن را لحظه به لحظه شعله ور تر نکنند. چرا که دود این آتش هم درچشمان موافقان خواهد رفت و هم مخالفان.
خطاب به دوستانی که خود را حزب اللهی می دانند
1-    بحث های بدون اطلاع دقیق و صحیح از اصل ماجرا و جریاناتی که بین مسئولین شهری گذشته است به جز خودزنی و خود سوزی ثمره ای به دنبال ندارد. اینکه همدیگر را و موافقان و مخالفان را تا مرز کفر ببریم و لب به توهین از نوع حزب اللهی اش بگشاییم آینده ای تاریک را برای این جریان در پی خواهد داشت. و غرق شدن در این فضا قطعا به نفع کسانی خواهد بود که کینه دیرینه ای از روحانیت دارند.
2-    هی پشت سر هم بیانیه صادر کردن و اعلام موضع و سخنرانی کردن هیچ جایگاهی در این فضا ندارد و به جز از راه صحبت مستقیم و رو در رو در فضایی آرام مشکل هرگز حل نخواهد شد.
خطاب به مسئولینی که فقط اطرافیان خود را ظاهرا مردم می دانند
1-    دوران اینکه یک مسئله ساده را به نوعی خواسته عمومی ملت بدانید و خود را در جبهه مردم قرار داده و این گونه القا نمایید که گویی حاج آقای سبط شیخ انصاری در جلو مردم ایستاده است و شما فقط نماینده مردمید به سر آمده است. ملت و مردم دزفول کاملا هوشیارند و فضا را رصد می کنند و می دانند چه کسانی نماینده واقعی ملت هستند. واقعا کسی که بدون هیچ گونه آگاهی در رابطه با مسائل فرهنگی نظر می دهد و خود را نماینده مردم می داند به فکر مردم است و یا اینکه ناخواسته در حال خیانت به مردم است؟؟؟
2-    آن دسته از مسئولینی که در دزفول نبوده اند و یا آشنایی کامل با این شهر ندارند و یا مصرانه و باغرض قبلی در این آتش می دمند دقت کنند و شرابط بومی منطقه را در نظر بگیرند مردم فقط اطرافیان ما نیستند مردم فقط آن هایی که در فضای مجازی حضور دارند نیستند. مردم آن هایی که هورا می کشند و کف می زنند نیستند بلکه پدر کارمند بنده که سر از کامپیوتر و موبایل در نمی آورد هم هست آیا به این هم فکر می کنید یا فقط هورا کشیدن ها و هوچی گری ها را می بینید؟؟؟!!! که جاهل چون تبل پرآوازه است و میان تهی!
در پایان امیدوارم به این بلوغ برسیم که هیچ گاه یک مسئله فرهنگی را که راه حلی جز گفتگو و بحث مستقیم ندارد به فضاهای متاسفانه مسموم رسانه ای نکشانیم. و فضا را برای خدشه دار شدن سیمای مقدس روحانیت اصیل فراهم ننماییم و هیچ گاه به طرف های مقابل خود توهین نکنیم و ان ها را به تمسخر نگیریم علی الخصوص اگر یک طرف روحانیت اصیل باشند که ما در طول تاریخ دیانت خود را مدیون آن ها هستیم.
 
مصطفی بیاتی

نظرات (۳)

  • فروغ السادات سیدی
  • چقدر تاسف آور...
    سلام
    یکی ازاشخاص به اصلاح رزمنده گفته کنسرت باعث تسکین درده
    خدمت این فردعرض میکنمچگونه ممکن است شخصی که نیازبه ازدواج وشغل ومسکن ووسیله نقلیه وچندین مورددیگرداردباکنسرت دردش تسکین یابد
    بعضی افرادنالایق می خواهندبرای دل خودشان وبرای یک طیف راحت طلب ومرفه بی دردبرنامه اجراکنندبااین بهانه که میخواهنددردهای مردم راتسکین دهند
    به این مسئولین بی تعهدعرض می کنم دردمردم بااین مسخره بازی هادرمان نمی شود
    پاسخ:
    سلام
    حتما همینطوره بعضیا معلوم نیست تو کدوم عالم سیر می کنن
    سلام
    از غیرتمندی تان در مورد دغدغه های روحانیت معزز شهرستان تشکر می کنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی